31 Ekim 2019 Perşembe

Bedran Cebiroğlu



Sevgili şair dostum Bedran Cebiroğlu ile msn de tanışmıştık. Bedran Cebiroğlu, şairliğinin yanında iyi bir komünisti, bu nedenle dostluğumuz ve yoldaşlığımız telefon görüşmeleri ile devam etti. Sosyal paylaşım sayfası face ile tanıştığımız da orada yoldaşlığımız ve dostluğumuz devam etti. Face de ki paylaşımları kararlı bir komünist olduğunu ortaya koyuyordu.
Bedran Cebiroğlu mücadeleci bir candı, her alanda mücadelesini sürdürüyordu. Yaşamakta olduğu Hatay da her haksızlığın karşısında idi. Edebiyat alanında yurdun her yerinde idi. Bunun yanında Ortadoğu da ki Arap şairler ile de iletişim ve eylem birliği içinde idi. Bedran yoldaşımın anadili Arapça idi, o nedenle Arap şairler ile rahatça anlaşabiliyordu. Mücadelesini orta doğuda da sürdürüyordu. Çünkü o komünisti, komünist insanda evrenseldi. Nerde haksızlık ve zulüm varsa orada olmalı idi.
Bedran yoldaş, komünist olan inatçı ve kararlı olmalıdır. Mücadelesinde de inatçı ve kararlı olmalıdır, yaşamında da böyle olmalıdır, her alanda ki mücadelesin de çabuk pes etmemelidir, diyordu. Bunu her alanda gösterdiği gibi sağlığında ki inatçı ve mücadeleci oluşuyla da gösterdi. Bir ara sağlığı bozulmuştu ve biz yoldaşlarını da üzmüştü. Biz onu teselli edip güç vereceğimize o bize o güç veriyordu.
“üzülmeyin yoldaşlar, ben komünistim, kolay pes edip teslim olmam, bu hastalık inatçı ise komünistler ondan inatçı. Bende bu inatçılıkla bu hastalığı yeneceğim” derdi
Ve dediği gibide bu amansız hastalığı yenmiş oldu. Biz yoldaşlarını da mutlu etti. Mücadelesine de ara vermeden devam etti.
Sevgili Bedran bir Asi nehri aşığıdır. Asi nehri gibi gürül, gürül çağlayan şiirleri ile her fırsatta ona seslenmiş, onun ile dertleşmiş, sohbet etmiştir. Hatta son zamanlarda kirlenmesine dayanamayıp, bu işte sorumlu olanlara seslenmeyi, onları uyarmayı da kendine görev bilmiştir. Çünkü o Hatay’ı çok seviyordu. Asinin de temiz akmasını, Hatay’a daha bir güzellik katmasını istiyordu.
Bedran yoldaş bu günlere gelirken çok ezildiğini söylüyor. Hatta ozanların sosyalist olmalı mı tartışmamızda görüşünü istediğimizde şöyle yazmıştı.
“Kapitalist sistemin en mağduru benim... Kireç ocaklarında, Amik ovasında pamuk toplarken ezildim... Ağalar ve beyler... 17 yaşında vekil öğretmenlik yaptım, Maaşımı bile zor aldım... Oturdum evde: hep kitap okudum: Beni ve Dilbilgisi kitabımı "Kapital" ile gözaltına aldılar... İhsani kasetlerini sakladım, evde Ferdi Tayfur kasetini bilerek açıkta koydum... Onları da aldılar... Ve annem-güzelim annem kitaplarımı yaktı.: Bana zarar gelmesin diye...Neyse uzun hikaye... Biraz anlattım onun için: Sosyalist ve komünist insanım... Ve yolumdan şaşmam ölene dek... Emek-sermaye çelişkisi vardır... Sömüren ve sömürülen... Ozan halktan ve sömürülenden yana olmak zorundadır... Olmasa ozan olmaz... Yavuz Bingöl, İbrahim Tatlıses gibi olur... Halkın ozanı mutlaka sosyalizmden yana olmalıdır... Şairlerde... Selamlar can dostum...” Bedran yoldaşımın yukarda ki yazısının noktasına, virgülüne kadar her satırına katılıyorum. Kendisini selamlıyorum. Mücadelen mücadelemdir yoldaşım.
Şair Bedran Cebiroğlu Kimdir?
Şair Bedran Cebiroğlu, Hatay ili, Defne ilçesi, Dursunlu mahallesinde doğdu.(1961) Anadolu Üniversitesi – İktisat Fakültesi mezun oldu. Hala Antakya’da Mali Müşavirlik mesleği ile uğraşmaktadır. Türkiye Yazarlar Sendikası, Çukurova-Türkiye Edebiyatçılar Dernekleri üyesidir. Bu sivil toplum örgütlerinde de üzerine düşen mücadelesine devam etmektedir. Yaklaşık kırk yıldır şiir yazmaktadır ve yazmaya da devam ediyor. Şiirleri, yurdumuzda ve Ortadoğu da çok sayıda dergi ve antoloji de yayınlandı. Katıldığı Sabri Akay, Kurtuluş, A.K. Merkezi şiir yarışmalarında ödüller aldı. 2005 Yılında Şafağın Gülleri adlı ilk şiir kitabı yayınlandı. Yayına hazır iki şiir kitabı ve düz yazılardan oluşan bir kitabı var. Yakın zamanda okuyucularla buluşmaya hazırlanmaktadır.
Bundan sonra ki yazın hayatında da başarılar dilerim yoldaşım. Yolun açık olsun.
 

KOMÜNİST OZAN – DURSUNOĞLU ALİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AŞIK İHSANİ VE DOSTLARI

  ÂŞIK İHSANİ YOLUNDAKİ KUL SEFİLİ   Bazen sarı gazel düşer toprağa, hazan değer gönüllere, gam çekmemek ne mümkün, bazen de Nevbahar da...