24 Ekim 2019 Perşembe

Savrulacak Külüm mü kaldı?




AMELE KARDEŞİM

Bitlisli yoldaşım, Davut Kardeşim
Yoksa benim gibi boşta mısın sen
Şu koca dünyada yoktur bir işim
Kardeş benim gibi düşte misin sen

Memur değil ben amele biriyim
Bazen ölüyorum bazen diriyim
Boş gezen avare bir serseriyim
Ben gibi gözleri yaşta mısın sen

Havalar soğudu çatladı elim
Pardösü alamam, ağa değilim
Halim arz etmeye tutmuyor dilim
Dostum, benim gibi kışta mısın sen

Dostun, Sefili’nin böyledir hali
Tezinden cevap yaz eyleme deli
Daha fazlasına varmıyor dili
Dertliler içinde başta mısın sen

1/12/1985


Bir eşek almıştım tüccar dayıdan
Boynu kalın aşa kalmaz ayıdan
Durmaz odun taşır dağdan bayırdan
Uyuz eşek neler açtın başıma

İçeri girince durmaz anırır
Kendini koltukta sanıp bağırır
Arpa saman ile karnın doyurur
Uyuz eşek neler açtın başıma

Uyuz eşek yattı yerden kalkmıyor
Koltuk rahat geldi bana bakmıyor
Yedi içti şişti geri çıkmıyor
Uyuz eşek neler açtın başıma

 Yerin rahat buldu kalkmıyor uyuz
Ense kalınlaştı sanki bir domuz
Salyası akıyor, oluyor kuduz
Uyuz eşek neler açtın başıma

Kul Sefili bu eşeği ne yapsın
Alanı çıkmıyor götürüp satsın
Ölmüyor ki leşin dereye atsın
Uyuz eşek neler açtın başıma



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AŞIK İHSANİ VE DOSTLARI

  ÂŞIK İHSANİ YOLUNDAKİ KUL SEFİLİ   Bazen sarı gazel düşer toprağa, hazan değer gönüllere, gam çekmemek ne mümkün, bazen de Nevbahar da...